Čtvrtek, 25 dubna, 2024

BMW iX – Od základů nový, první jízda

- Komerční sdělení -aktuality

Měl jsem předsudky. A silné, a stydím se za to. Ještě cestou na první jízdu a seznámení se mi hlavou vířily intenzivní myšlenky všemožného druhu, zejména kvůli svému designu. Pak jsem přišel před showroom a „čuměl“ jsem, co se ke mně blíží. Živě vypadá mnohem lépe než na fotkách a tak pocity rozpačitosti pomalu ustupovaly. Přízvukuji, je to od podlahy něco jiného, ​​než jsme od BMW zvyklí, ale hlavní vlastnost, radost z jízdy a agilní vlastnosti si ponechává, nicméně je patřičně inovuje.

Design

Má osobité prvky, na jaké jsme u BMW již zapomněli. Ale oni tady v minulosti byli. Když zamířím do historie, přední partie mi evokují původní modely BMW ze 70. let, konkrétně známé také pod spojením New Class Coupé. Žádná kulatá světla ani paraboly, žádné stálé módní angel eyes, žádné vnější kliky dveří, které lze uchopit z obou stran či zadní světla ve tvaru ležatého „L“. Malé elko je sice vidět po zasvícení, ale je minimalistické a celkově stylem připomínají BMW Z8…

Všechny tyto prvky, které byly a v mysli mnoha stále jsou pro BMW příznačné ba přímo s nimi spojené. Nyní se vše změnilo, přetvořilo v současný futurismus, ale přesto víte díky mohutné přední atrapě masky tento elektromobil rychle zařadit ke značka BMW. Na uzavřené masce mě zaujaly dráty, topná tělesa, podobně jako známe z vyhřívaných skel. To proto, aby se v zimě sníh a led průběžně tály a asistenční systémy fungovaly spolehlivě iv náročných podmínkách. Mimochodem, přední kapotu jen tak neotevřete. Jediné, co umíte otevřít, je přední znak s modrým obvodem, který slouží jako víčko kapaliny ostřikovačů.

Z boku zaujmou bezrámové dveře. Pro vozy této kategorie v dnešní době naprostá jedinečnost. Doporučuji však rovnou připlatit si za systém přivírání dveří – soft close (672 €). Zvuk prasknutí dveří s pootevřeným oknem není moc příjemný a se zmíněným příplatkem si budete užívat jemného přivření. Jednodušší, kontrastně-černé vnější kliky dveří v tomto provedení jistě pomáhají aerodynamice, jen se obávám možného znečištění a držení vody v útrobách. To každopádně prověříme při plnohodnotném testu. Roky jednající jsem byl u BMW s karoserií třeba i kombi zvyklý na výklopné okno kufrových dveří. To iX bohužel nenabízí…

Vzdušnost interiéru

S výklopným oknem by šla ruku v ruce i roletka kufru. Tady není. Je zde jen taková jak to nazvat výstižně, polička, pevná a celistvá, ale vyjímatelná. Přístup přes okno na podlahu mělčího ale zato solidního 500 dm3 kufru by byl tedy nemožný.

Přeskočme ale dopředu. Pamatuji si, jak jsem u aktuálního BMW 3 počítal úplně všechna tlačítka v interiéru. Při počtu 120 jsem přestal. Bylo jich mnoho, ale plně mi vyhovovaly. Tady je přesný opak. iX se pyšní novým multimediálním systémem iDrive, který osekal hardwarová tlačítka na minimum. Centrem dění je obrovský zakřivený displej, rozdělený na 2 poloviny. V pravé části, nad výdechy ventilace, řešíte vše, ať už dotykem nebo otočným ovladačem na mohutném středovém tunelu. První dojmy? Ovládání chce zvyk. Spousta informací na ploše, spousta ikonek, složitá klimatizace, as tím spojené množství nenaučeného klikání… Asi můj level intuitivnosti musí být v dohledné době upgradnut na vyšší úroveň. Palubní deska je mírně natočena na řidiče, ale pocit tradičního BMW ve mně nevyvolal. Udělali to prostě jinak, moderně, kvalitativně velmi dobře, ale víc to splývá s ostatními konkurenty segmentu.

Doslova jsem odpadl ze sedadel. Pokud jste zvyklí na kultovní anatomické tvrdší sportsitze, tady opět jednou ztratíte slova. V BMW totiž přinesla měkoučká křesla, která bych přirovnal spíše k dřívějšímu francouzskému pojetí sezení. Mají slabší boční vedení, ale zato nabízí vysoký komfort a pohodlí, a to včetně masáže. Další brankou bylo ovládání, které přesunuli na tapacíře dveří. Na BMW opravdu netypické řešení. Pokud už musíte vystoupit tak kliku nenajdete! Všechny dveře se prioritně otevírají spínačem v blízkosti rukojeti ve tvaru uzavřené jeskyně. Ale nebojte se, pro nouzové řešení ji pěkně skryli ve spodní části dveří.


Hledáte vhodné pojištění pro Váš vůz? Najděte to nejvhodnější pojištění auta ještě dnes.


Vzalo mi nejen slova, ale i dech!
Celý interiér vyniká vzdušností. Rovná podlaha, a to prakticky i vpředu, bez středového tunelu ve mně evokuje spíše auto kategorie rodinných aut. Je to takové MPV efektně zabalené do SAV, a to je za mě super kompromis. Pocit vzdušnosti podtrhuje také velká panoramatická střecha. K zatemnění používá režim mléčného skla, takže pouhým stisknutím tlačítka víte mít sklo průhledné nebo mléčné. Skutečně hezké.

Volant je dvouramenný, mnohoúhelníkového tvaru s ostrými hranami. Na ramenou nese lesklá černá multifunkční tlačítka. V jejich středu je vždy volič z obyčejného plastu, což vytváří zvláštní protipól.

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek